Τμήμα Μουσικής Προπαιδείας

ΣΧΟΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το Νέο Ωδείο έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Μουσική Προπαιδεία ένα μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα που ήδη διδασκόταν με μεγάλη επιτυχία σε όλη την Ευρώπη, Αμερική, Ιαπωνία και είναι η μετάφραση του Γερμανικού συστήματος της Ένωσης Μουσικών Σχολών μέλος της οποίας είναι το Νέο Ωδείο.
Η εφαρμογή του συστήματος με όλες τις δραστηριότητες προκάλεσαν μια αληθινή επανάσταση στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης σε πανελλαδική κλίμακα.
Γενικότερα ξύπνησε την προσοχή και ένα μεγάλο ενδιαφέρον για τις ανάγκες και δυνατότητες του παιδιού , ειδικά της προσχολικής ηλικίας , έγινε ένα τεράστιο άνοιγμα και δημιουργήθηκε μια νέα αντίληψη προς τη μουσική εκπαίδευση και τον δημιουργικό ερασιτεχνισμό στην Ελλάδα.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το σύστημα ονομάζεται «Μουσική Προπαιδεία» , επειδή εκπαιδεύει τα παιδιά μέσω της μουσικής. Η μουσική περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζονται για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού , των αισθήσεων ( ακοή , όρασης , αφής ), της άρθρωσης , της σωστής αναπνοής , της ομιλίας κι ακόμα της φαντασίας , της δημιουργικότητας και της αυτοπεποίθησης. Ακόμα , βοηθάει το παιδί να αυξήσει την παρατηρητικότητά του , την ικανότητα σύγκρισης και κριτικής. Τέλος , βοηθάει τα παιδιά να προσαρμοστούν σε μια ομάδα και να αναπτύξουν αυτοπειθαρχία , δυνατότητα συγκέντρωσης , κοινωνικότητα.
Ο κύκλος Προσχολική Μουσική Εκπαίδευση απευθύνεται σε παιδιά 4 – 6 χρονών , που δεν ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν κι έτσι χρησιμοποιούν τη μουσική ως μέσο επικοινωνίας.

 

  • Classroom-1
  • Classroom-2
  • DSC_0007
  • PAIDIA_MOYSIKH
  • Paidia-2

Δραστηριότητες Μαθητών – Γονέων

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Για να πετύχει το παιδί τους εκπαιδευτικούς στόχους της  Μουσικής Προπαιδείας αποφασιστικής σημασίας είναι , εκτός άλλων , η αφοσίωση των γονέων σε ότι θα αντιμετωπίσει το παιδί κατά τη διάρκεια της  Μουσικής Προπαιδείας.

 

ΓΟΝΕΑΣ : Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Οι γονείς εξερευνώντας και μαθαίνοντας μαζί με το παιδί πολλά και πολύτιμα μυστικά της τέχνης της μουσικής γίνονται οι καταλληλότεροι πρώτοι μουσικοί σύντροφοι του παιδιού.

Αν τυχόν δεν είναι δυνατόν για λόγους υπεραπασχόλησης των γονέων να συμμετέχουν σε μια πλήρη μουσική συντροφιά του παιδιού τους , τότε πρέπει τουλάχιστον ο ένας γονέας να αποφασίσει ότι αυτός θα γίνει ο μόνιμος μουσικός σύντροφος του παιδιού.

Για να επιτευχθούν αυτά , το ωδείο προβλέπει δραστηριότητες για τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους που αφενός θα χαρίσουν στον μουσικό σύντροφο , αλλά και στο ίδιο το παιδί , πολλές χαρούμενες στιγμές και θα εξασφαλίσουν την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων στη μουσική μάθηση του παιδιού και αφετέρου θα παρέχουν στο μουσικό σύντροφο όλα όσα χρειάζεται το παιδί από αυτόν.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΝΤΡΟΦΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Συμβουλή – Εγγραφή – Πληροφοριακά έντυπα – Κανονισμοί – Οδηγίες

Το πρώτο μάθημα μόνο με τους γονείς χωρίς την παρουσία του παιδιού

10λεπτά μετά από κάθε μάθημα οι μουσικοί σύντροφοι μαζί με τη δασκάλα

Έντυπα γονέων μετά από κάθε μάθημα

3 βραδιές γονέων κατά τη διάρκεια της μουσικής χρονιάς

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ  ΥΛΙΚΟ

Στο χώρο του μαθήματος βρίσκονται πολλά μουσικά όργανα στη διάθεση των παιδιών , καθώς και διδακτικό υλικό ( κασετόφωνα , βιβλία , παιχνίδια ) , που δίνουν παραπέρα ερεθίσματα για το αντικείμενο του μαθήματος.

 

ΥΛΙΚΟ  ΤΟΥ  ΜΑΘΗΤΗ

Κάθε παιδί παίρνει μια τσάντα που περιέχει :

  • ένα μεγάλο μεταλλόφωνο για την εξάσκηση και το παίξιμο στο σπίτι
  • ένα πεντάγραμμο τετράδιο όπου γράφουν νότες
  • ένα εικονογραφημένο βιβλίο με ασκήσεις
  • ένα ντοσιέ για τα έντυπα του κάθε μαθήματος


Η τσάντα και το περιεχόμενο της δίνεται από τη Σχολή και ο μαθητής θα πρέπει να την έχει μαζί του κάθε φορά στο μάθημα.